Basis Coaching (intro til coaching)

Kursus * Coaching
man.. 15 maj. kl. 09:00 til ons.. 17 maj. kl. 17:30
Pris: 7.316,00 (ekskl. moms)
Sted: Valbygårdsvej 64 B, 2500 Valby
NLP-Huset-2-25

Grundlæggende handler coaching om, at coachen lytter og lever sig ind i en anden persons tankeverden og samtidig stiller spørgsmål, som skaber konstruktiv bevægelse hos den, der bliver coachet. Dette Basis Coaching kursus er en introduktion til coaching, hvor du får lejlighed til at prøve af, hvordan du kan bruge metoden i din hverdag.

Målgruppe

Basis Coaching er til dig, der har brug for en grundlæggende introduktion til coaching og samtidig gerne vil træne brugen af en coachingmodel.

Form

Basis Coaching er en blanding af oplæg fra de rutinerede trænere, træning i mindre grupper samt refleksion og dialog i plenum. Kurset kan også arrangeres som et internt forløb i jeres organisation.

Certificering

Der er ikke en egentlig certificering på dette introduktionskursus.

Udbytte

I løbet af kurset vil du lære at bruge vores coachingmodel sammen med NLP’s grundlæggende kommunikationsværktøjer, så du efterfølgende kan gennemføre coachingsamtaler med forskellige mennesker. Vi arbejder på Basis Coaching med den klassiske coachingdisciplin, hvor coachens evne til at skabe forandringer via sproget trænes. Vi arbejder samtidig med hele grundlaget for, at coachen kan bevare sin neutralitet og sit nærvær samtidig med den coachedes verdensbillede udfordres på en respektfuld og nysgerrig måde. At skabe tillid og et trygt rum er afgørende elementer i coaching og både i træningen og i læringsrummet arbejder vi for, at dette er til stede.

• Hvad er coaching?
  • Træning i NLP Husets coachingmodel, herunder rammesætning og feedback
  • NLP’s kommunikationsmodel – hvordan vi alle subjektivt bearbejder virkeligheden
  • Sproglige mønstre, overbevisninger og værdier
  • Afkodning af tænkestile hos forskellige personer
  • Forskellige coachingværktøjer, fx Livshjulet, Reframing, Opfattelsespositioner
  • ICF’s coachingkompetencer (NLP Huset er medlem af ICF).

Næste skridt

Efter Basis Coaching kan du gå direkte videre på 2. modul af NLP Coach Practitioner uddannelsen, hvis du vil have en egentlig coachcertificering. NLP Coach Practitioner uddannelsen er tilrettelagt, gennemføres og evalueres i overensstemmelse med danske og internationale NLP standarder. Vi er således godkendt af den uafhængige NLP Brancheforening. Når du er certificeret NLP Coach Practitioner, kan du gå direkte videre til en NLP Master Coach uddannelse.

NLP Huset er medlem af ICF (International Coach Federation) – verdens største coachnetværk.

Referenceliste

Vi har gennem årene haft deltagere fra bl.a. Coloplast, Novo, FTF-A, Astra, Lundbeck, Hewlett Packard, Dansk Industri, BDO Scanrevision, Nets, Amcor Flexible, Post Danmark, DSB, SAS, 3 M, ISS Data, Spar Nord Bank, Dong Energy, Statoil, Miljøstyrelsen, Zoo, Brdr. Dahl, Berlingske, Scandic Hotel, Miljøministeriet samt en lang række

kommuner, regioner m.fl.

ARRANGØR: