Aktiviteter

NLP Aktivitetskalenderen viser dig aktiviteter, uddannelser, webinarer, åbent hus arrangementer, intromøder, kurser, foredrag, messer mv. fra NLP Foreningen, NLP skolerne og NLP Professionelle udøvere

Mindfulness Practitioner

Uddannelse * Mindfulness uddannelse
man.. 2 mar.. kl. 09:00 til fre.. 26 jun.. kl. 16:30
Pris: 9.900,00 (momsfritaget)
Sted: Traps Allé 13, 2500 Valby
NLP-Huset-2-12

Er du også nysgerrig efter at lære mere om Mindfulness og samtidig opleve og forstå, hvorfor netop Mindfulness er så virksomt i forhold til alt fra stressbehandling, øget følelsesmæssig robusthed, personlig effektivitet til større glæde, balance og velvære i hverdagen?

Kom og deltag på denne Mindfulness Practitioner uddannelse, hvor du bl.a. lærer, hvad Mindfulness og Mindfulness meditation er, hvorfor det virker og hvad dette powerfulde og samtidigt blide forandringsværktøj kan gøre for dig i din personlige udvikling og vækst. Du vil undervejs opleve teknikkerne på egen krop, og du får mulighed for at lave din egen træningsplan, så du selv får bevis for, hvad Mindfulness kan gøre for dig i en travl hverdag.

Målgruppe

Alle der ønsker at få en grundig uddannelse i Mindfulness, og som ønsker fuldt ud at integrere Mindfulness som en del af deres liv – uanset om det er til din egen personlige udvikling eller også som en udvidelse af dine forandringsskabende kompetencer. Alle er velkomne, da der ikke kræves nogen særlige deltagerforudsætninger.

Form

Undervisningen på Mindfulness Practitioner er bygget op med skiftevis teori, masser af praktiske øvelse og meditationer samt opsamling på oplevelserne. Tiden mellem modulerne bruges til at integrere teknikkerne i hverdagen.

Uddannelsen er bygget op, så du kan vælge et helt forløb på i alt 8 dage eller du kan starte med vores 2 dages kursus Introduktion til Mindfulness.

Uddannelsen kan også arrangeres som et internt forløb i jeres organisation.

Certificering

Hvis du ønsker at blive certificeret som Mindfulness Practitioner, skal du undervejs i forløbet udarbejde en udviklingsdagbog samt logbog for dine meditationer. Ved selve certificeringen skal du med udgangspunkt i din udviklingsdagbog dele dine vigtigste læringer og indsigter i en mindre gruppe på holdet. Du har også mulighed for at deltage på uddannelsen uden certificering. I det tilfælde vil du få udleveret et kursusbevis for deltagelse.

Udbytte

Du lærer, hvad Mindfulness og Mindfulness meditation er, hvorfor det virker og hvad dette powerfulde og samtidigt blide forandringsværktøj kan gøre for dig i din personlige udvikling og vækst. Du vil undervejs opleve teknikkerne på egen krop, og du får mulighed for at lave din egen træningsplan, så du selv får bevis for, hvad Mindfulness kan gøre for dig i en travl hverdag.

Mindfulness virker kun, hvis man praktiserer det gennem daglig træning og opmærksomhed. Det kan dog være svært at få indarbejdet nye vaner i en travl hverdag, og erfaringen viser også, at en del mister motivationen for den daglige meditationstræning over tid. Den udfordring vil vi gerne hjælpe dig med, og du vil derfor opleve på denne uddannelse, at der også fokuseres skarpt på at øge og vedholde din motivation. Og du vil derfor få støtte til din træning igennem hele forløbet.

Indhold

• Modul 1: Intro til Mindfulness (1 dag)
    • Hvad er Mindfulness? Hvilke principper bygger det på? Og hvordan virker det?
    • Træning i de forskellige Mindfulness meditationer
    • Styrk din motivation og lav en plan for din egen meditationstræning til næste gang.

• Modul 2: Mindfulness i hverdagen (1 dag)
    • Opsamling på dine erfaringer med meditationspraksis
    • Forankring af Mindfulness på et endnu dybere plan hos dig
    • Mindfulness i hverdagen og i livet
    • Meditationstræning.

• Modul 3: Mindfulness – bevidsthed, nærvær og accept (2 dage)
    • Hvad er tanker og tankeidentifikation?
    • Forstå sammenhængen mellem vores tanker, følelser og adfærd
    • Doing og being mode – oplev og forstå forskellen
    • Grundholdningerne i Mindfulness.

• Modul 4: Mindfulness – hjerneprocesser og nervesystemet (2 dage)
    • Den kognitive personlighedsmodel
    • Kognitive forvrængninger
    • Mindfulness og stress
    • Meditationstræning.

• Modul 5: Mindfulness og din rejse videre i livet (2 dage)
    • Livsværdier
    • Meditationstræning
    • Certificering som Mindfulness Practitioner.

Næste skridt

Når du er certificeret som Mindfulness Practitioner kan du gå direkte videre til Mindfulness Instruktør uddannelsen. Her vil du få endnu dybere indsigt og træning i Mindfulness, og du bliver klædt på og grundtrænet i selv at være den, der kan guide Mindfulness meditationer, håndtere læringsprocesser samt dele ud af den grundlæggende viden om Mindfulness.

Referenceliste

Vi har gennem årene haft deltagere fra bl.a. Coloplast, Novo, FTF-A, Astra, Lundbeck, Hewlett Packard, Dansk Industri, BDO Scanrevision, Nets, Amcor Flexible, Post Danmark, DSB, SAS, 3 M, ISS Data, Spar Nord Bank, Dong Energy, Statoil, Miljøstyrelsen, Zoo, Brdr. Dahl, Berlingske, Scandic Hotel, Miljøministeriet samt en lang række kommuner, regioner m.fl.

ARRANGØR:

Vælg kategori

Mangler dine aktiviteter?

Brug dit medlemslogin og opret dine aktiviteter.

Har du brug for hjælp, så skriv os en mail på redaktionen(at)nlp-foreningen.dk og vi finder ud af det sammen...

c/o Formand Inger Christiansen
Stormly 10, Hareskovby, 3500 Værløse