Aktiviteter

NLP Aktivitetskalenderen viser dig aktiviteter, uddannelser, webinarer, åbent hus arrangementer, intromøder, kurser, foredrag, messer mv. fra NLP Foreningen, NLP skolerne og NLP Professionelle udøvere

NLP Coach Practitioner

Uddannelse * NLP Coach uddannelse
man.. 4 mar.. kl. 09:00 til ons.. 28 aug.. kl. 16:30
Pris: 22.100,00 (ekskl. moms)
Sted: Traps Allé 13, 2500 Valby
NLP-Huset-tid-til-forandring-600-x-600

NLP Coaching er lig med kommunikation på højt niveau, og gode coaches får både mennesker og resultater til at blomstre. Grundlæggende består coaching i at coachen lytter og lever sig ind i en anden persons tankeverden og stiller spørgsmål, som skaber konstruktiv bevægelse – tankemæssigt og handlingsmæssig – hos den, der bliver coachet.

Udbyttet af coaching er bedre klarhed og struktur på eksisterende viden, større fokus på læring, større handleparathed og bedre resultater. Alt det får du på denne NLP Coach Practitioner uddannelse. Uddannelsen består af 3 moduler à 3 dage + 1 certificeringsdag. Herudover skal du mellem modulerne træne, coache og læse de teorier, som vi arbejder med.

Målgruppe

NLP Coach Practitioner uddannelsen er til dig, der har brug for at lære og kunne mestre effektive kommunikationsværktøjer, der kan skabe forandring for andre. Og til dig, som har brug for en grundig basisviden og indsigt i de psykologiske aspekter af coaching – samt har lyst til masser af praktisk træning for at blive rigtig god. Måske arbejder du som konsulent, leder, coach eller underviser – eller drømmer om at komme til det.

Form
Uddannelsen er bygget op som et accelereret forløb på 3 moduler à 3 dage med krav til, at du læser og træner mellem uddannelsens moduler. For at blive certificeret NLP Coach Practitioner på 3. modul er det er krav, at du har øvet og trænet min. 30 timer mellem uddannelsens moduler.

Certificering
På 4. modul bliver du certificeret som NLP Coach Practitioner. Selve certificeringen indeholder en skriftlig prøve og en praktiske coachsession med to forskellige værktøjer. Uddannelsen er tilrettelagt, gennemføres og evalueres i overensstemmelse med danske og internationale NLP standarder. Vi er således godkendt af den uafhængige NLP brancheforening. Herudover er uddannelsen udviklet i forhold til ICF’s standarder. NLP Huset er medlem af ICF (International Coach Federation) – verdens største coachnetværk.

Udbytte

Under uddannelsen vil du lære at bruge NLP’s grundlæggende forandringsværktøjer til at gennemføre coaching. Du vil få en certificering efter internationale standarder som NLP Coach Practitioner, d.v.s. at du både får en coachcertificering og en NLP Practitioner certificering. På alle moduler vil vi arbejde med værdier, overbevisninger og identitet som coach – og vi vil gå i dybden med vores grundlæggende coachingmodel.

• Modul 1 (3 dage)
    På modul 1 arbejder vi med den klassiske coachingdisciplin, hvor coachens evne til at skabe forandringer via sproget trænes. Vi arbejder med hele grundlaget for, at coachen kan bevare sin neutralitet og sit nærvær samtidig med at klientens verdensbillede udfordres på respektfuld og nysgerrig vis. At skabe tillid og et trygt rum er afgørende elementer i coaching og både i træningen og i læringsrummet arbejder vi for, at dette er til stede. Mere konkret er indeholdet:
    – Hvad er coaching?
    – Træning i NLP Husets coachingmodel, herunder rammesætning og feedback
    – NLP’s kommunikationsmodel – hvordan vi alle subjektivt bearbejder virkeligheden
    – Sproglige mønstre, overbevisninger og værdier
    – Afkodning af tænkestile hos forskellige personer
    – Forskellige coachingværktøjer, fx Livshjulet, Reframing, Opfattelsespositioner.

Modul 2 (3 dage)

• På modul 2 går vi videre med den klassiske coaching og dine kompetencer bliver udvidet med træning i NLP’s effektive forandringsværktøjer. Indholdet er:
    – At lede coachingprocessen med NLP
    – Hvad består tanker af?
    – Forskellen på de tanker, som støtter og fører os i mål og dem, som forhindrer os i at komme i mål
    – Coaching af udfordringer på overbevisningsplan, afklaring af værdier og at sætte mål, der nås
    – Coaching, der afdækker ressourcer og mentale forhindringer
    – NLP coachingteknikker fx Tidslinie, Walt Disney Modellen mv.
    – Værktøjer, der arbejder på flere abstraktionsniveauer
    – Elegante spørgeteknikker
    – Skriftlig midtvejsevaluering.

• Modul 3 (3 dage)
    Her finpudses teknikkerne inden certificeringen på 3. dagen, dels ved at træne et par nye, mere intuitive værktøjer dels ved praktisk at repeterer hele uddannelsens pensum. Indholdet er:
    – Livsmetaforer
    – Dit næste skridt som coach
    – Repetition

• Modul 4 (1 dag)
    – Skriftlig og mundtlig evaluering/certificering som NLP Coach Practitioner (se ovenfor).

Næste skridt
Når du er certificeret NLP Coach Practitioner, kan du gå direkte videre til en NLP Master Coach uddannelse.

Referenceliste
Vi har gennem årene haft deltagere fra bl.a. Coloplast, Novo, FTF-A, Astra, Lundbeck, Hewlett Packard, Dansk Industri, BDO Scanrevision, Nets, Amcor Flexible, Post Danmark, DSB, SAS, 3 M, ISS Data, Spar Nord Bank, Dong Energy, Statoil, Miljøstyrelsen, Zoo, Brdr. Dahl, Berlingske, Scandic Hotel, Miljøministeriet samt en lang række kommuner, regioner m.fl.

ARRANGØR:

Vælg kategori

Mangler dine aktiviteter?

Brug dit medlemslogin og opret dine aktiviteter.

Har du brug for hjælp, så skriv os en mail på redaktionen(at)nlp-foreningen.dk og vi finder ud af det sammen...