Artikel vejledning

Kunne du tænke dig at skrive en artikel? Læs vores vejledning her

Frygtelig virus rammer Danmark

10. februar 2017 - NLP
Skrevet af Poul Jeritslev
Frygtelig virus rammer Danmark

En forfærdelig virus har ramt Danmark. En uhyggelig virus, der invaliderer de ramte både fysisk og mentalt...

En usynlig og meget smitsom virus, der rammer mennesker i flæng, unge som gamle, direktører, læger, brolæggere, politikere, ledige og jobsøgende, rengøringsassistenter og ingeniører, ja alle.

Langsomt, men sikkert, har denne virus vokset sig stærk over det seneste årti og har skabt en epidemilignende tilstand blandt det danske folk. Virussen kommer snigende, invaderer, gennembryder og integrerer sig systematisk i det enkelte menneskes immunforsvar.

Inkubationstiden er lang, og virussen er i denne periode helt smertefri. Ja, af og til kan den inficerede måske endda føle sig ekstra godt tilpas.

Derfor mærker den ramte som regel ikke faren, før det er for sent. Og når virussen først slår rigtigt igennem, erstattes den korte, tilfredshedsfølelse hurtigt af en forvirrende mental tilstand, der påvirker den ramte negativt på mange planer, fysisk som psykisk. Og derfra går det kun ned ad bakke…

Denne virus er så skadelig, at den lægger gaderne øde selv i større byer, nedbryder skoler og uddannelsessystemer, kommuner og statsinstitutioner, organisationer og erhvervsvirksomheder.

Denne virus er den måske største trussel for dansk livsstil, økonomi og velfærd, der nogensinde er set. Og selv om virussen er almen kendt, tør kun få ansvarlige udtale navnet – og indtil nu, gør kun få noget virkelig seriøst, for at uskadeliggøre denne trussel.

Og hvad hedder så denne virus, denne livsstilssygdom?

Navnet er Magelighed. Magelighed smitter specielt via internettet, TV og andre medier, gennem mails, bøger, reklamer og historier om hvor nemt, bekvemt og let alting skal være.

At alting kan klares med et købeklik på en hjemmeside, et sprøjt vidundermiddel fra en plasticdispenser eller et online kursus i 5 nemme rater - uden besvær, uden indsats, uden umage. Men virkningen af disse midler er kortvarig, og de fodrer kun den voksende magelighed.

Fra korte øjeblikke, der kan forveksles med lykke, ændrer virussen det inficerede menneskes mentale kapacitet til en tilstand af uvirkelighed, der lægger sig tungt over alle sanser.

Som en grå tåge, der gør alting ligegyldigt – og du kan tydeligt genkende symptomerne hos andre:

Gnisten, det livlige glimt i øjet, det ægte smil, nærværet, roen og opmærksomheden i nuet er der simpelt hen ikke.

Til sidst sætter virussen sig nemlig permanent på din komfortzone, som den fastlåser og holder i et jerngreb, der påvirker den ramtes appetit på sex, mad og samvær med andre og troen på eget værd.

Virussen krymper livslysten og selvværdet, skrumper fantasien og nysgerrigheden og fjerner initiativ, kreativitet, valgmuligheder og handlekraft hos den enkelte. Og virkningen for samfundet som helhed er skræmmende.

Heldigvis findes der en kur!

Når du endnu ikke er alvorlig ramt af virussen.

Når du selv kan se, at der skal ske noget for at komme ud af tågen.

Når du vil bryde gennem den begyndende indkapsling og udvide din komfortzone.

Når du vil noget mere med dit liv, og tror på, der stadig er håb forude.

Når du vil have mere ud af tilværelsen, mere nærvær med dine nærmeste, bedre relationer og mere givende samvær med andre.

Når du vil skabe noget positivt, til glæde for dig selv, andre og hele det danske samfund.

Så kan NLP være noget for dig.

NLP er ikke noget nyt og fantastisk, ikke nogen nem vidunderløsning.

NLP kan være vanskelig at lære, kapere og bruge – selv om nogle forsøger at give dig det modsatte indtryk.

NLP virker kun gennem nysgerrighed, vedvarende læring, bevidst træning og praktisk brug.

NLP kommer ikke til dig automatisk, du må selv opsøge, snuse til, afprøve, uddanne dig i og praktisere. Men gør du selv en indsats, er NLP til gengæld en vaccine, der virker, både forebyggende og helbredende.

Og husk at have det sjovt, mens du gør det.

Hav en opmærksom dag...